Eiropas Patērētāju
informēšanas centrs

Saturs

Biežāk uzdotie jautājumi

Jautājums

Trīs dienas atpakaļ es vienā no Latvijas veikaliem iegādājos apavus, atnākot mājās es secināju, ka apavi man nepatīk, turklāt mans draugs man aizrādīja, ka apavi man nepiestāv. Vai es varu izmantot atteikuma tiesības un nest apavus atpakaļ uz veikalu?

Atbilde

Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzība likumu, patērētājs var izmantot atteikuma tiesības, lai atkāptos tikai no:

  1. līguma, kas noslēgts ārpus pastāvīgās tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas vietas,
  2. distances līguma.

Līdz ar to patērētājam ir tiesības apmainīt iegādāto preci tikai tad, ja tā ir bojāta. Gadījumā, ja prece nav bojāta, tā ir pārdevēja brīva griba- mainīt preci vai nemainīt.

 

 


 

Jautājums

Pēdējā laikā es diezgan bieži internetā iegādājos dažādus apģērbus, līdz šim man problēmas nav bijušas, tomēr es vēlējos zināt, kā es tieku pasargāta, ja man pienākusī pasūtītā prece nav tāda, kādu es to biju gaidījusi?

Atbilde

Atšķirībā no preces iegādes klātienē, kad patērētājam tirdzniecības vietā ir iespēja apģērbu piemērīt, veicot pirkumu internetā, patērētājam šādas iespējas nav, līdz ar ko Eiropas Savienības normatīvie akti paredz, ka, pēc preces saņemšanas, patērētājam ir tiesības izmantot atteikuma tiesības.

Atteikuma tiesības ir patērētāja tiesības noteiktā termiņā vienpusēji atkāpties no līguma, nesniedzot nekādu pamatojumu. Piemēram,  patērētājs ir tiesīgs nosūtīt preci atpakaļ gadījumos, ja tā viņam nepatīk dažādu personisku iemeslu dēļ – krāsa, izmērs utt. 

Pirkumiem, kas veikti pēc 2014.gada 13.jūnija tiek piemērots 14 dienu atteikuma periods, kas ir vienots visās Eiropas Savienības dalībvalstīs.

Vairāk informācija par atteikuma tiesību izmantošanu pieejama šajā mājas lapas sadaļā.

 


Jautājums

Apmēram pirms mēneša Vācijas interneta veikalā pasūtīju mobilo telefonu un tūlīt arī veicu naudas apmaksu. Ir pagājuši jau divi mēneši, bet preci joprojām neesmu saņēmis. Kā man rīkoties šajā situācijā ?

Atbilde

Ja vien tirgotājs interneta vietnē nav norādījis citu piegādes laiku, tirgotājam ir jāpiegādā preces, nododot tās patērētāja fiziskā valdījumā, ne vēlāk kā 30 dienas pēc līguma noslēgšanas.

Ja prece nav piegādāta 30 dienu termiņā, patērētājam jāvienojas ar tirgotāju par piegādes termiņa pagarināšanu. Ja tirgotājs nav veicis piegādi arī līdz termiņa pagarinājuma beigām, patērētājam ir tiesības lauzt līgumu.

Vairāk informācija par preces piegādi pieeja šajā mājas lapas sadaļā:

http://www.ecclatvia.lv/index.php/lv/fakti-a-padomi/e-pirkumi?start=5

Ja interneta veikals preci nav piegādājis noteiktajos termiņos, kā arī nav atgriezis naudu par nepiegādāto preci, sākotnēji nosūti rakstisku sūdzību pārdevējam. Ja pēc sūdzības nosūtīšanu, problēmu joprojām neizdodas atrisināt, Tev ir iespējas iesniegt sūdzību ECC Latvia. 

Informācija par sūdzības iesniegšanu ECC Latvia, pieejama šajā mājas lapas sadaļā:

http://www.ecclatvia.lv/index.php/lv/component/content/article/48

 


Jautājums

Vakar es saņēmu vēstuli no ārzemju loterijas, kurā bija teikts, ka esmu vinnējis 100 000 EUR. Tradicionāli es tādām vēstulēm nepievēršu nekādu uzmanību, bet šī ir pienākusi no ES valsts un izskatās diezgan oficiāla. Kompānija vēlas zināt arī manu bankas kontu, lai nosūtītu iemaksu. Kā man reaģēt uz šo vēstuli, vai es varu būt pārliecināts par šīS loterijas eksistenci un to, ka šie 100 000 EUR ir mani?

Atbilde

Ļoti daudz patērētāju ir kontaktējušies ar ECC-Net tieši saistībā ar līdzīgu vēstuļu saņemšanu, bet mēs vienmēr iesakām NEKĀDĀ GADĪJUMĀ nesūtīt savu bankas kontu vai citu personīgu informāciju uz šāda veida pieprasījumiem, jo tā Tu vari tikai zaudēt savu naudu, nevis iegūt. Ir svarīgi atcerēties - bez loterijas biļetes iegādāšanās, Tu nevari vinnēt loterijā! 

 


Jautājums

Pēc atgriešanās no atvaļinājuma Krētā, lidostā saņēmu sabojātu bagāžu. Kā man rīkoties šajā situācijā, jo bagāža turpmāk vairs nav lietojama.

Atbilde

Uz vietas lidostā Tev ir jāaizpilda Ziņojums par sabojāto bagāžu (PIR), kā arī jānosūta aviokompānijai rakstiska sūdzība, ne vēlāk kā 7 dienu laikā pēc bagāžas saņemšanas.

 


Jautājums

Ierodoties lidostā Vācijā, uzzināju, ka mans reiss uz Rīgu ir atcelts. Kādas ir manas tiesības un ko es varu prasīt no aviokompānijas ?

Atbilde

Pirmkārt, Tu vari izvēlēties saņemt naudas atlīdzinājumu par iegādāto biļeti vai arī pārreģistrāciju uz citu reisu. Tāpat, samērīgā attiecībā ar gaidīšanas laiku, aviokompānijai ir jānodrošina bezmaksas ēdināšana un atspirdzinājumi, iespēja komunicēt, kā arī, ja jaunā reisa izlidošana ir vismaz dienu pēc atceltā reisa izlidošanas – viesnīca un transports līdz viesnīcai.

Pasažierim ir tiesības saņemt arī naudas kompensāciju, bet tikai gadījumā, ja reisa atcelšanai nav bijuši par pamatu ārkārtas apstākļi. Kompensācijas apmēri:

EUR 250, ja lidojuma attālums ir 1500 km vai mazāk;

EUR 400, ja lidojuma attālums ir 1500 līdz 3500 km;

EUR 600, ja lidojuma attālums pārsniedz 3500 km.

 


Jautājums

Esmu dzirdējusi par dažādām krāpniecībām interneta vidē, tādēļ gribētu zināt, kā pēc iespējas izvairīties ko krāpnieciskiem interneta veikaliem.

Atbilde

Vienmēr vajag izzināt kas ir darījuma partneris, kā arī noskaidrot iepriekšējās atsauksmes par konkrēto interneta veikalu. Uzmanība jāpievērš, vai interneta veikalam ir piešķirtas kādas uzticības zīmes. Nekādā gadījumā naudu nepārskaitiet uz privātiem kontiem vai ar Western Union starpniecību.

 


Jautājums

Pirms divām dienām Kiprā es parakstīju līgumu par daļlaika īpašuma lietošanas tiesību iegūšanu, taču tagad esmu pārdomājis. Vai es varu atcelt savu līgumu un atgūt naudu atpakaļ?

Atbilde

Jā, Tu vari lauzt savu līgumu, jo saskaņā ar Direktīvu 2008/122/EK, patērētājam tiek piešķirtas četrpadsmit kalendārās dienas, lai atkāptos no daļlaika lietošanas tiesību līguma bez iemesla paziņošanas.

 

 

 

 

 

 

 

Sūdzību forma
consumer affairs logo
ptac logo

Prātīgais patērētājs