Eiropas Patērētāju
informēšanas centrs

Saturs

Reisa kavēšanās 

Ja lidostā reisa izlidošana ir aizkavējusies un pasažierim reisa izlidošanu ir nepieciešams gaidīt 2 stundas vai vairāk, aviokompānijai pasažieris ir jānodrošina ar aprūpi.

Tiesības uz aprūpi ietver:

  • Ēdināšanu un atspirdzinājumus, iespēju bez maksas veikt divus tālruņa zvanus, nosūtīt divas teleksa vai faksa ziņas vai divas e-pasta vēstules (samērīgā attiecībā pret gaidīšanas laiku);
  • Ja izlidošanas laiks ir vismaz nākamajā dienā pēc iepriekš paredzētā izlidošanas laika – aviokompānijai jānodrošina viesnīca un transports līdz viesnīcai.

Attiecīgo tiesību piemērojums ir atkarīgs no lidojuma kavēšanās ilguma un attāluma.

Ja reisa kavēšanās ir 5 stundas un ilgāk – pasažieris ir tiesīgs pieprasīt, lai aviokompānija atgrieztu naudu par iegādāto biļeti.

Tiesības saņemt kompensāciju

Saskaņā ar Eiropas Savienības Tiesas 2009.gada 19.novembra spriedumu apvienotajās lietās C-402/07 un C-432/07 , kavēto lidojumu pasažieri var tikt pielīdzināti atcelto lidojumu pasažieriem, piemērojot tiesības uz kompensāciju, ja tie sasniedz galamērķi trīs vai vairāk stundas vēlāk pēc gaisa pārvadātāja sākotnēji paredzētā laika.

 

Sūdzību forma
consumer affairs logo
ptac logo

Prātīgais patērētājs