Eiropas Patērētāju
informēšanas centrs

Katru dienu, Eiropas patērētāji saskaras ar vilinošiem piedāvājumiem mērķētās reklāmās sociālajos medijos. Facebook, Youtube un citas sociālo mediju platformas sniedz iespēju ātri un efektīvi sasniegt patērētājus ar neatvairāmiem piedāvājumiem. Tomēr, daži komersanti izmanto šo iespēju, lai patērētājus ievilinātu abonēšanas slazdos vai, lai izkrāptu naudu vai personas datus.


Eiropas Patērētāju Centru tīkls (ECC-Net), kuru veido Eiropas Savienības dalībvalstu, Norvēģijas, Islandes un Apvienotās Karalistes centri, palīdz rast risinājumus patērētājiem, kas iekrituši negodīgu komersantu izliktajos slazdos sociālajos tīklos.


Saskaņā ar neseno Eiropas Komisijas pētījumu, 56% Eiropas patērētāju pēdējo divu gadu laikā ir saskārušies ar krāpšanu. Biežākais krāpšanas veids, ar ko saskārušies patērētāji sociālajos medijos, ir slazdi, kad patērētāji noslēdz abonēšanas līgumus vai samaksā naudu par neeksistējošām vai viltotām precēm.


Šogad ECC-Net svin savu 15 gadu jubileju un katru mēnesi pievēršas kādai no tēmām, kas skar patērētājus visā Eiropā, tāpēc februārī atgādinām par maldināšanu un abonēšanas slazdiem sociālajos medijos.


Reklāmas un pierādījumi – pazūd bez vēsts


Ar šo kampaņu ECC-Net mudina patērētājus būt uzmanīgiem un pirms atvērt reklāmu piedāvājumus sociālajos medijos veikt ekrānuzņēmumus, tāpēc, ka reklāmas mēdz pazust pēc tam, kad patērētājs ir uz tām noklikšķinājis, tas savukārt nozīmē to, ka patērētājs paliek bez pierādījumiem.


“Bieži vien mums nākas saskarties ar problēmu, ka tad, kad pārtērētājs vēršas pie mums pēc palīdzības, pierādījumi par pārkāpumiem ir zuduši, reklāmas vairs nav apskatāmas. Tāpēc vēlamies vērst patērētāju uzmanību šai problēmai” tā ECC Latvia direktore Aija Gulbe.


Sociālo mediju platformas bieži vien ir galvenais rīks, kā patērētājus sasniedz piedāvājumi, kas ir “pārāk labi, lai būtu patiesība”.


“Kad mēs sociālajos medijos tinam lejup savu jaunumu joslu, mēs parasti esam steidzīgi vai vienlaicīgi darām vēl ko citu. Tas nozīmē, ka dažreiz mēs piemirstam, ka nepieciešams apstāties un kritiski izvērtēt mums redzamos piedāvājumus” saka Aija Gulbe.


Patērētāji kļūst par sociālās inženierijas upuriem, kas liek viņiem rīkoties impulsīvi, nepārdomājot lēmumus. Sociālajos medijos tiek reklamēti un šķiet vilinoši gan dažādie konkursi, gan bezmaksas izmēģinājuma produkti.


Jauna Eiropas mēroga brīdinājuma sistēma


Patērētāju tiesības Eiropā tiek aizsargātas aizvien labāk, nesen Eiropas Komisija, pārskatot CPC (Patērētāju aizsardzības sadarbības) regulu, ieviesa brīdināšanas sistēmu, kas pastiprina jau esošo pārrobežu sadarbību starp patērētāju tiesību aizsardzības iestādēm.


Ik dienas saskaroties ar patērētājiem no visas Eiropas, ECC-Net ir unikāla iespēja iesniegt ziņojumus brīdināšanas sistēmai.


“Mums jādara viss iespējamais, lai apkarotu šos slazdus un apturētu krāpnieciskus komersantus/personas, kas ar sociālo mediju starpniecību, apkrāpj patērētājus. Pirmais svarīgais solis, ir atklāt krāpniekus, to varam izdarīt tikai tad, ja patērētāji kļūst uzmanīgāki.” saka ECC Latvia direktore.


Veiksmes stāsts
sdf
Nekvalitatīvs viesnīcas serviss
ES brīvais tirgus sniedz iespējas piekļūt milzīgam preču un pakalpojumu klāstam, kā arī...
Lasīt tālāk...
ECC Latvia KONKURSS!
sdf
Konkurss!
Ik mēnesi 3 prātīgākajiem patērētājiem, kas būs guvuši testā “ĀTRIE KREDĪTI” vislabākos rezultātus, tiks pasniegtas pārsteiguma balvas...
Lasīt tālāk...
LV 980x200
Sūdzību forma
consumer affairs logo
ptac logo

Prātīgais patērētājs