Eiropas Patērētāju
informēšanas centrs

Pārrobežu darījumu meklēšana ir veids, kā patērētāji var atrast "visizdevīgākos piedāvājumus" ES iekšējā tirgū. Iepirkšanās internetā atvieglo šo darījumu pieejamību. Taču dažkārt kaut kas noiet greizi, un rodas problēmas ar precēm vai ar piegādi. Lai izvairītos no sarežģītas, dārgas un laikietilpīgas tiesvedības, Eiropas Savienība atvieglo strīdu risināšanu patērētājiem Eiropā, lai viņi varētu faktiski īstenot savas tiesības.

Viens no risinājumiem, kas pieejams pārrobežu strīdu gadījumos, kad prasības apmērs nepārsniedz 2000 eiro, ir Eiropas procedūra maza apmēra prasībām. Tomēr jaunais, šodien publicētais Eiropas Patērētāju centru tīkla (ECC-NET) ziņojums liecina, ka šī lietotājiem draudzīgā procedūra, kas pieejama kopš 2009. gada 1. janvāra, tiek izmantota diezgan reti. Galvenais iemesls ir tas, ka tiesneši nav informēti par šo procedūru, un Komisija plāno aktīvi risināt šo problēmu.

Pilnu ziņojuma tekstu skatīt šeit.

Sūdzību forma
consumer affairs logo
ptac logo

Prātīgais patērētājs