Eiropas Patērētāju
informēšanas centrs

4612814sgvgzx6bKādēļ, pērkot lidojumu biļetes aviokompāniju mājas lapā diezgan lielas summas ir jāmaksā par transakciju, kādēļ, pērkot trīs biļetes vienlaikus, aviokompānijas piemērotā transakcijas maksa ir jāmaksā par katru biļeti, kaut gan transakcija jeb elektroniskais maksājums tiek maksāts par visām biļetēm kopā? Šādi un līdzīgi jautājumi droši vien radušies daudziem patērētājiem, rezervējot ceļojumu biļetes aviokompāniju mājas lapās.

 

KONKURSA BILDEKad bezrūpīgais atvaļinājumu un ceļojums laiks iet uz beigu pusi, nākas pamazām atgriezties ikdienas ritmā. Vasara ir beigusies? Nē, tā dzīvo mūsu atmiņās. Dalies ar mums par savu interesantāko, azartiskāko, neparastāko pieredzi ceļojot un iepērkoties kādā no Eiropas Savienības dalībvalstīm! Vai varbūt gluži pretēji – Tu saskāries ar kādām neparedzētām likstām?

Izstāsti mums savu stāstu!

bagazaŅemot vērā, ka Itālijas Civilās Aviācijas Aģentūra 11. augustā anulēja lēto cenu aviokompānijas WindJet lidošanas licenci, jo aviokompānija nonākusi finanšu grūtībās, vairākiem desmitiem tūkstošu pasažieru atvaļinājumu sezonas pašā karstumā ir radušās problēmas nokļūt izvēlētajos galamērķos un izmantot iegādātās biļetes. Daudzi patērētāji pēc padoma ir vērsušies arī ECC – Net tīkla centros Eiropas Savienības valstīs, tādēļ Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia) patērētājiem, kas iegādājušies WindJet biļetes, iesaka sūtīt uz kompānijas adresi (tiks norādīta zemāk) oficiālas, ierakstītas vēstules (ne e-pastus), pieprasot atmaksāt par biļetēm samaksāto naudu.

 

blEiropas Patērētāju informēšanas centra (ECC Latvia) jūlija ES kampaņas „Avio pasažieru tiesību diena” ietvaros organizētais konkurss noslēdzies. Konkursa dalībniekiem, pareizi atbildot uz trīs jautājumiem,  bija iespēja savā īpašumā iegūt ECC Latvia sagatavotās balvas - flash atmiņu (4GB) un bagāžas piekariņu.

Balvas ieguvuši:

stadium032012. gada Olimpisko un Paraolimpisko spēļu apmeklētāji bez šaubām vēlēsies iegādāties daudz pievilcīgu preču un izmantos dažādu veidu pakalpojumus. Šiem patērētājiem īpaši būtiski ir zināt, ka Eiropas Savienībā pastāv striktas normas, kas aizsargā patērētāju tiesības. Tomēr, viena lieta ir būt aizsargātam ar normatīvo regulējumu, bet tikpat svarīgi ir zināt savas tiesības un mācēt tās izmantot.

 

banner 250x250Pasažieri, kas velti gaida savu avioreisu vai pazudušo bagāžu, turpmāk viedtālruņa lietotnē varēs uzreiz uzzināt savas tiesības. Sākoties vasaras atvaļinājumiem, Eiropas Komisija ir sagatavojusi viedtālruņa lietotni par gaisa un dzelzceļa transportu, kas darbojas četrās mobilajās platformās:  Apple iPhone un iPad, Google Android, RIM Blackberry un Microsoft Windows Phone 7. Lietotne izstrādāta 22 ES valodās. Patlaban tā aptver gaisa un dzelzceļa transportu, bet 2013. gadā, kad stāsies spēkā attiecīgās tiesības, paredzēts iekļaut arī autobusus.

 

aviopasazieri02 rEkspresaptaujas dati: liela daļa aviopasažieri nezina un nav dzirdējuši par savām tiesībām

Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia) sadarbībā ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC) šodien, 4.jūlijā Eiropas aviopasažieru dienas ietvaros starptautiskajā lidostā “Rīga” rīkoja vienas dienas kampaņu „Zini un lido!”. Eiropas Patērētāju centru tīkla (ECC-NET) iniciētās kampaņas par patērētāju tiesībām ceļojot un izmantojot avio pakalpojumus aktivitātes šīs dienas ietvaros noritēja arī citās Eiropas Savienības dalībvalstu lidostās 23 Eiropas Savienības dalībvalstīs jau otro gadu.

aprs desks logo no date - video 2Vai esat saskārušies ar situāciju, kad ilgstoši kavējas lidmašīna vai tiek atcelts reiss? Kur meklēt informāciju? Kādas ir Jūsu pasažieru tiesības šādas situācijās? Atbildes uz šiem un citiem līdzīgiem jautājumiem Eiropas patērētāju informēšanas centra (ECC Latvia) un Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) speciālisti trešdien sniegs aviopasažieriem Starptautiskajā lidostā „Rīga” Eiropas Aviopasažieru tiesību dienas ietvaros kampaņā „Zini un lido!”.

 

 

2011 annual report b2011. gadā Eiropas patērētāju centru tīkls atrisinājis ievērojamu lietu skaitu:  vairāk nekā 70 000 patērētāji saņēmuši bezmaksas palīdzību un padomus. Savukārt, kopš dibināšanas 2005. gadā  ECC-Net ir palīdzējis patērētājiem 416 000 lietās.

 

stadium02Šodien ES Veselības un patērētāju politikas komisārs Džons Dalli un UEFA prezidents Mišels Platinī sāka ES un UEFA EURO 2012 informēšanas kampaņu par patērētāju tiesībām līdzjutējiem, kuri dosies uz EURO 2012 čempionātu. UEFA EURO 2012 un daudzās citās mājaslapās, ieskaitot Eiropas Patērētāju centru mājaslapas, ir pieejamas saites uz šodien atklāto mājaslapu, kurā sniegti padomi, kā labāk sagatavoties ceļojumam un kā rīkoties, ja rodas problēmas Polijā (vai pēc atgriešanās).  (http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/uefa_euro_2012/index_en.htm). Europe Direct kontaktcentra dienesti atbildēs uz tiešsaistes jautājumiem par ES patērētāju vispārējām tiesībām 23 valodās, savukārt Polijas patērētāju organizācija Federacja Konsumentów nodrošinās patērētāju informatīvo tālruni angliski un sniegs juridisko palīdzību patērētājiem, kuri saskārušies ar problēmām Polijā. Lai informētu līdzjutējus, pazīstamās viesnīcās izvietos plakātus par šiem pakalpojumiem.

Sūdzību forma
consumer affairs logo
ptac logo

Prātīgais patērētājs