Eiropas Patērētāju
informēšanas centrs

cosmeticsNo šodienas ES ražotajai un no trešajām valstīm importētajai kosmētikai veikalu plauktos pilnībā jāatbilst Kosmētikas regulai, pastiprinot drošības standartus un sniedzot pilnīgāku informāciju patērētājiem.

Eiropas patērētāju politikas komisārs Nevens Mimica sacīja: "No tādas ikdienas nepieciešamības kā zobu pasta līdz mazām greznībām, kā jauna lūpu krāsa vai pēcskūšanās losjons – tagad patērētāji ir labāk pasargāti un informēti par kosmētiku, ko iegādājas." Jaunie noteikumi arī atvieglos likumu piemērošanu, sniedzot lielāku mieru un uzticēšanos iegādātajiem produktiem."

IMG 0698Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia) sadarbībā ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC) šodien, 4.jūlijā, Eiropas pasažieru tiesību dienu ietvaros Starptautiskajā lidostā “Rīga” rīkoja vienas dienas kampaņu „Zini un ceļo!”. Kampaņa organizēta ar mērķi vērst sabiedrības uzmanību uz aviopasažieru un ceļotāju problēmām, tiesībām ES un iespējām realizēt savas likumīgās tiesības ceļojot.

APRs desks logo 2013Ceturtdien, 4. jūlijā, plkst. 11.00 lidostā “Rīga”, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia) uzsāk vienas dienas kampaņu „Zini un ceļo!”, kas norit ES mēroga pasažieru tiesību kampaņas ietvaros.

passenger logo 2013Pirmo reizi vēsturē miljoniem atpūtnieku, kuri šovasar ceļos pa Eiropas Savienību, varēs izmantot plašas pasažieru tiesības, — tiklab ceļojot ar lidmašīnu vai vilcienu, kā ar kuģi vai autobusu. Tomēr izpēte liecina, ka divas trešdaļas pasažieru savas tiesības nezina. Tālab Komisija sāk jaunu kampaņu, lai daudzos cilvēkus, kuri gatavojas šovasar ceļot, informētu par to, kādas pasažieru tiesības viņiem ir un kā tās var nepieciešamības gadījumā izmantot.

pupilsKā patērētājiem mums ikdienas dzīvē ir jāpieņem kompetenti lēmumi - no iepirkšanās, interneta pārlūkošanas līdz elektroenerģijas taupīšanai. Jaunajiem patērētājiem ir jāiegūst praktiskas iemaņas jau skolā, lai viņi domātu par problēmām, ar kurām saskaras mūsdienu sabiedrība. Tāpēc Consumer Classroom vietne sadarbībā ar Eiropas Komisiju uzsāk starpskolu konkursu, kas paredzēts Eiropas Savienībā esošām vidusskolām, lai skolās veicinātu jautājumu, kas skar patērētājus, apzināšanos.

 

courtEiropas Komisija šodien sāka sabiedrisko apspriešanu par to, kā uzlabot patērētāju un mazo uzņēmumu piekļuvi tiesu iestādēm maza apmēra pārrobežu strīdos. Eiropas procedūra maza apmēra prasībām sniedz iespēju lēti un viegli bez sarežģītām juridiskām procedūrām atrisināt pārrobežu strīdus, kuros iesaistītās summas nepārsniedz 2000 eiro. To var izmantot gadījumos, kad patērētājiem nepieciešams panākt viņu tiesību izpildi, piemēram, ja nav piegādātas preces, kas pasūtītas citā ES valstī. Taču Eiropas patērētāju centru tīkla pagājušā gada ziņojumā tika secināts, ka šī lietotājiem ērtā procedūra vēl nav plaši zināma un tiek izmantota diezgan reti (IP/12/985). Eiropas Komisija vēlas uzklausīt patērētāju, uzņēmumu un plašas sabiedrības viedokli par to, kā pašlaik darbojas procedūra maza apmēra prasībām un kā to varētu uzlabot, vienkāršot vai modernizēt. Tas tiek darīts ar nolūku vairot paļāvību pārrobežu iepirkšanās gadījumos, palīdzot patērētājiem un uzņēmumiem pilnībā izmantot Eiropas Vienotā tirgus iespējas.

bagazaEiropas Komisija šodien izsludināja pasākumu bloku, kuri pieņemti, lai nodrošinātu, ka aviopasažieriem ir jaunas un uzlabotas tiesības uz informāciju, aprūpi un maršruta maiņu gadījumos, kad tie iestrēguši kādā lidostā. Tajā pašā laikā būs pieejamas labākas sūdzību izskatīšanas procedūras un izpildes nodrošināšanas pasākumi, kas garantētu, ka pasažieri tiesības, kas tiem pienākas, varētu arī faktiski iegūt.

handsVeselības un patērētāju politikas komisārs Tonio Borgs izteica gandarījumu par šīs dienas Eiropas Parlamenta balsojumu par Alternatīvo Strīdu Risināšanu un Tiešsaistes Strīdu risināšanu (turpmāk ADR un ODR).  Šis balsojums apstiprina vienošanos par Eiropas Komisijas 2011.gadā diviem virzītiem priekšlikumiem.

 

avioTas, ka pirmā lidojuma kavēšanās nepārsniedz Savienības tiesībās paredzētos laikposmus, neietekmē tiesības saņemt kompensāciju

Regula par kompensāciju un atbalstu pasažieriem(1) principā paredz viņiem atbalstu viņu lidojuma kavēšanās laikā. Turklāt Tiesa spriedumā apvienotajās lietās Sturgeon (2) nosprieda, ka pasažieri, kuru lidojums kavējas un kuri savu galamērķi sasniedz ar trīs vai vairāk stundu kavēšanos pēc paredzētā ielidošanas laika, arī var saņemt kompensāciju, pat ja regulā šīs tiesības ir skaidri paredzētas tikai lidojumu atcelšanas gadījumā. Šāda vienreizēja kompensācija no EUR 250 līdz EUR 600 atkarībā no lidojuma attāluma tiek noteikta, ņemot vērā pēdējo galamērķi, kurā pasažieris ierodas pēc paredzētā laika.

Sūdzību forma
consumer affairs logo
ptac logo

Prātīgais patērētājs