Eiropas Patērētāju
informēšanas centrs

travel appJauna mobilā aplikācija, kas sniedz atbalstu Eiropas patērētājiem ceļojot Eiropā.

Iegādājies kādu lietu brīvdienās, kas īsā laika posmā sabojājusies? Problēma ar nomātu automašīnu vai rezervētu viesnīcu? Kavējas lidojums atpakaļceļā? Gadījumā, ja brīvdienas izvēršas savādāk nekā plānots, Tev jāzina, kas jādara, lai zinātu savas tiesības. Pat labāk: Tu tās vari uzskaitīt!

ID 100182079Tā kā šogad tika ieviestas izmaiņas un precizējumi e-komercijas jomas regulējumā, kas būtiski maina komersantu pienākumus piedāvājot preces un pakalpojumus interneta vidē, un gaidāmas arī pārmaiņas nākotnē, informēšanas kampaņas „KĀ NEIEKRIST?” ietvaros, 2014.gada 12.decembrī tika organizēts seminārs / diskusija komersantiem par aktualitātēm e-komercijas regulējumā.

 

ID 100182079Jau vairāk kā 10 gadus Eiropas Patērētāju centru tīkls (ECC-NET) regulāri saņem un izskata patērētāju sūdzības par pirkumiem tiešsaistē. 2013.gadā vairāk kā puse (66%) no visām tīklā saņemtajām sūdzībā ir bijušas tieši par internetā veiktiem pirkumiem. Turklāt statistikas dati liecina, ka, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, šādu sūdzību īpatsvars ir pieaudzis par 6%.

dators bilde 3Šogad jau vairāk nekā 60 patērētāji vērsušies ar sūdzībām Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (turpmāk, PTAC), lai meklētu palīdzību, kā rīkoties situācijās, kad pakļāvušies neatlaidīgiem pārdevējiem, kas ar ētiski un likumiski apšaubāmām metodēm patērētājiem piedāvājuši savas preces vai pakalpojumus. Galvenokārt tie ir bijuši gadījumi, kad patērētāji pa tālruni tika aicināti piedalīties „ortopēdijas veselības pētījumos” un it kā par brīvu patērētājiem tika piegādāti matrači, patērētāji aicināti uz kosmētikas procedūrām, pēc tam apvārdoti, lai iegādātos kosmētiku vairāku tūkstošu Eiro apmērā, tiešajā tirdzniecībā patērētāja mājās pārdoti dārgi ūdens filtri, televizori u.c. preces. Lai patērētāji nepakļautos pārdevēju spiedienam un īpaši kritiski izvērtētu pirkumu nepieciešamību, sevišķi tiešajā tirdzniecībā, Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (turpmāk, ECC – Latvia) aizsāk kampaņu „Kā neiekrist?”.

 dators bilde 3„2000 EUR kredīta līgums par kosmētikas iegādi”, vai „piedalīšanās „medicīniskā”  matraču izmēģinājumā „par brīvu””, kad vēlāk izrādās parakstīts līgums par aptuveni 600 EUR patēriņa kredītu, ūdens filtru pārdevēji, kas ar „maģiska” eksperimenta palīdzību parāda, ka dzeramais ūdens pārvēršas brūnos duļķos un piedāvā brīnumainu, bet dārgu ūdens filtru.

ID-100153422Lielākie autonomas pakalpojumu sniedzēji EUROPCAR, HERTZ un AVIS ir piekrituši nediskriminēt patērētājus, ļaujot viņiem piekļūt labākajiem cenu piedāvājumiem neatkarīgi no viņu dzīvesvietas valsts.

report ecc net 2013 enECC palīdz aizvien pieaugošam patērētāju pieprasījumu skaitam. Kopumā ir vērojams 11,1% patērētāju pieprasījumu pieaugums. 2013.gadā patērētāji ir vērsušies ECC pēc palīdzības nedaudz vairāk nekā 80 000 reizes. Patērētāji lūguši skaidrojumus par viņu tiesībām noteiktās jomās vai vērsušies pie ECC-Net pēc palīdzības strīda risināšanai ar komersantu. Pilnajā Ziņojumā ietverti stāsti no ECC visā Eiropā, izceļot iestāžu darbu Eiropas patērētāju labā.

coverTikai 37% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka ir labi informēti par savām patērētāja tiesībām un 65% ir pārliecināti, ka strīdus situācijā ar pārdevēju par neapmierinošas preces piegādi neizdosies gūt sev labvēlīgu risinājumu. Vājās zināšanas ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ tikai katrs septītais kādreiz ir iegādājies preces no citā valstī reģistrēta internetveikala. Lai vairotu sabiedrības informētību par patērētāju tiesībām, Eiropas Komisijas Tieslietu Ģenerāldirektorāts astoņās dalībvalstīs, ieskaitot Latviju, uzsācis informatīvo kampaņu par jauno ES Patērētāja direktīvu, kas stājās spēkā 13. jūnijā.

lidmPatērētāju tiesību aizsardzības centra Eiropas patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia, www.ecclatvia.lv) informē, ka UAB “Happy travel LT” ierosināts maksātnespējas process un cietušie patērētāji tiek aicināti pieteikties kā kreditori pie Viļņas Reģionālās tiesas ieceltā maksātnespējas administratora UAB “TOP CONSULT“ līdz 2014.gada 14.augustam. Jau iepriekš ziņots, ka ECC Latvia saņemtas sūdzības no patērētājiem par mājaslapu www.happyfly.lv, kurā Lietuvā reģistrēts komersants piedāvāja iegādāties aviobiļetes par ļoti izdevīgām cenām, kuras faktiski nav nodrošinājis, kā arī samaksātā naudas summa par aviobiļetēm nav tikusi atmaksāta. 

ID-10055365Pēc tam, kad ES valstis bija saņēmušas daudz sūdzību par tiešsaistes spēļu lietotnēs veiktiem pirkumiem jeb tā sauktajiem in-app purchases, jo īpaši par pirkumiem, kurus nejauši veikuši bērni, valstu iestādes un Eiropas Komisija apvienoja centienus, lai rastu risinājumu.

Sūdzību forma
consumer affairs logo
ptac logo

Prātīgais patērētājs