Eiropas Patērētāju
informēšanas centrs

Aviokompānija Ryanair paziņojusi, ka 12.septembrī pilotu streika dēļ atceļ 150 no 400 reisiem, kam bija plānots izlidot vai ielidot Vācijā. Ryanair savos paziņojumos pauž, ka streiks ir nevajadzīgs, jo aviokompānija jau šobrīd ir piekritusi mediācijas procesam ar aviokompānijas darbinieku arodbiedrību, lai vienotos par darbinieku darba līgumu izmaiņām un atalgojuma paaugstināšanu Vācijā.

Aviokompānija ziņo, ka šorīt ir sazinājusies ar visiem pasažieriem (sūtot e-pastus un sms), kam streika dēļ ir tikuši atcelti lidojumi. Pasažieriem tiek piedāvāts atgriezt naudu par samaksātajām biļetēm, pārcelt savus lidojumus uz nākamajiem brīvajiem lidojumiem vai mainīt ceļojuma maršrutu.

PTAC norāda, ka pasažieru tiesības reisa atcelšanas gadījumā ir noteiktas saskaņā ar avio pasažieru Regulu (EK) Nr. 261/2004.

1. Regula nosaka, ka aviopārvadātājam ir pienākums katram pasažierim, kura lidojums ir ticis atcelts, izsniegt rakstveida informāciju par pasažieru tiesībām!

  • Ja aviopārvadātājs atceļ reisu, pirmkārt, jāļauj pasažierim izvēlēties vai septiņu dienu laikā saņemt atpakaļ par biļeti samaksāto naudas summu vai mainīt ceļojuma maršrutu.
  • Otrkārt, ja pasažieris ir piekritis maršruta maiņai, aviopārvadātājam jāpiedāvā pasažierim bez maksas ēdināšanu un atspirdzinājumus, kā arī bezmaksas komunikācijas iespējas, samērīgā attiecībā pret jaunā lidojuma gaidīšanas laiku. Ja jaunā lidojuma izlidošanas laiks ir vismaz dienu pēc atceltā lidojuma izlidošanas laika un ja pasažierim kādā vietā ir jāuzturas papildu vienu vai vairākas naktis vai, ja kādā vietā ir jāuzturas ilgāk, nekā pasažieris bija plānojis, aviopārvadātājam jāpiedāvā pasažierim bez maksas izmitināšana viesnīcā un transports no lidostas uz izmitināšanas vietu.

 

2. Tiesības saņemt kompensāciju:

  • Ja aviopārvadātājs ir informējis pasažieri par lidojuma atcelšanu vismaz 2 nedēļas pirms paredzētā izlidošanas laika, pasažierim ir tiesības saņemt atpakaļ par biļeti samaksāto naudas summu vai mainīt ceļojuma maršrutu, bet pasažieris nav tiesīgs saņemt kompensāciju.
  • Ja aviopārvadātājs informējis par reisa atcelšanu mazāk nekā 2 nedēļas pirms reisa izlidošanas, pasažierim ir tiesības saņemt kompensāciju, atkarībā no alternatīvā lidojuma izlidošanas un ierašanās galamērķī laika (lūdzam skat. tabulu).

Pasažierim kompensācija nepienākas

Pasažieris informēts par reisa atcelšanu

Alternatīvā transporta izlidošana

Alternatīvā transporta ierašanās galamērķī

7 līdz 14 dienas iepriekš

Līdz 2 stundām agrāk, nekā bija plānots  sākotnējā maršrutā

Līdz 4 stundām vēlāk, nekā bija plānots  sākotnējā maršrutā

Līdz 7 dienām iepriekš

Līdz 1 stundai vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā

Līdz 2 stundām vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā

 

Vienlaikus PTAC norāda, ka pasažierim nebūs tiesības saņemt naudas kompensāciju, ja reisa atcelšana ir saistīta ar ārkārtas apstākļiem jeb apstākļiem no kuriem aviokompānija nevarētu izvairīties pat tad, ja veiktu visus iespējamos pasākumus. Katrs reisa atcelšanas gadījums ir vērtējams atsevišķi, un tikai kompetentā uzraudzības iestāde ir tiesīga izvērtēt reisa atcelšanas apstākļus un pasažiera tiesības saņemt papildus naudas kompensāciju.

 

3. Svarīgi papildu informācijas avoti skartajiem aviopasažieriem:

 

Papildu informācija:

Santa Zarāne
Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļa
Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt., 67388622

Sūdzību forma
consumer affairs logo
ptac logo

Prātīgais patērētājs