Eiropas Patērētāju
informēšanas centrs

Saturs

Reisa atcelšana

Ar reisa atcelšanu saprot tāda lidojuma neveikšanu, kurš ir bijis iepriekš ieplānots un uz kuru ir rezervēta vieta.

Reisa atcelšanas gadījumā, attiecīgajiem pasažieriem ir šādas tiesības:

  • tiesības septiņu dienu laikā saņemt biļetes atlīdzinājumu (un attiecīgā gadījumā atpakaļceļa lidojumu uz sākotnējo izlidošanas vietu),
  • vai mainīt maršrutu līdz to galamērķim.

Ja pasažieris ir izvēlējies maršruta maiņu, aviokompānijai pasažierim bez maksas jānodrošina alternatīvs reiss galamērķa sasniegšanai pēc iespējas agrāk. Alternatīvā reisa gaidīšanas periodā (ja gaidīšanas periods ir 2 stundas vai ilgāk), aviokompānijai pasažierim jānodrošina aprūpe:

  • Ēdināšana un atspirdzinājumi, iespēja bez maksas veikt divus tālruņa zvanus, nosūtīt divas teleksa vai faksa ziņas vai divas e-pasta vēstules (samērīgā attiecībā pret gaidīšanas laiku);
  • Ja jaunā reisa izlidošana ir vismaz dienu pēc atceltā reisa izlidošanas – aviokompānijai pasažierim jānodrošina izmitināšana viesnīcā un transports līdz viesnīcai.

Pasažierim ir tiesības saņemt arī naudas kompensāciju, kuras apmēri ir šādi:

  • EUR 250 par visiem lidojumiem 1 500 kilometru vai mazākā attālumā;
  • EUR 400 par visiem lidojumiem ES iekšienē vairāk nekā 1 500 kilometru attālumā un par visiem citiem lidojumiem 1 500 līdz 3 500 kilometru attālumā;
  • EUR 600 par visiem lidojumiem, uz ko neattiecas iepriekšējie punkti.

Aviokompānijai nebūs jāizmaksā kompensācija, ja:

  • Reiss ir atcelts ārkārtēju iemeslu dēļ (apstākļi, no kuriem aviokompānija nevarētu izvairīties pat tad, ja veiktu visus iespējamos pasākumus, piemēram, nepiemēroti meteoroloģiskie apstākļi u.c)
  • Aviokompānija ir informējusi pasažieri par reisa atcelšanu vairāk nekā 2 nedēļas pirms plānotā lidojuma datuma;
  • Aviokompānija ir informējusi par reisa atcelšanu mazāk nekā 2 nedēļas pirms reisa izlidošanas, tomēr piedāvātais alternatīvais reiss ir tajā paša maršrutā un ar līdzīgu grafiku kā sākotnējam reisam. Tabulā redzams apkopojums, kuros gadījumos pasažieris nav tiesīgs saņemt kompensāciju:
Pasažieris informēts par reisa atcelšanu Alternatīvā transporta izlidošana Alternatīvā transporta ierašanās galamērķī
7 līdz 14 dienas iepriekš Līdz 2 stundām agrāk Līdz 4 stundām vēlāk
Līdz 7 dienām iepriekš Līdz 1 stundām vēlāk Līdz 2 stundām vēlāk

 

Sūdzību forma
consumer affairs logo
ptac logo

Prātīgais patērētājs