Eiropas Patērētāju
informēšanas centrs

Eiropas patērētāji arvien biežāk tiek pakļauti uzmācīgām un maldinošām reklāmām tiešsaistē. Ir svarīgi kritiski izvērtēt reklāmas, lai izvairītos no maksāšanas par nevēlamām precēm vai abonementiem. Tādēļ ECC-Net piedāvā īsfilmu, kas ļauj patērētājiem identificēt tiešsaistes slazdus.

Uzmācīgas mārketinga metodes, kas piedāvā bezmaksas izmēģinājuma preces vai lētus piedāvājumus, arvien vairāk un vairāk parādās sociālajos tīklos un pop-up reklāmās. Šīs vilinošās reklāmas liek Eiropas patērētājiem veikt nepārdomātus vai pat nevēlamus un impulsīvus pirkumus. Tomēr, ja patērētājs tiek piesaistīts piedāvājumam, nesaprotot, kam tieši viņš piekrīt un ko apstiprina, šāds darījums var tikt uzskatīts par maldinošu un nesaistošu. Tāpēc ir svarīgi, lai patērētāji aktīvi aizstāvētu savas tiesības un noraidītu uzspiestos darījumus.

ZINĀŠANAS IR ATSLĒGA

Spēja identificēt tiešsaistes slazdus kā arī izprast savas patērētāju tiesības, šķiet, ir atslēga tam, lai izvairītos no nevēlamiem darījumiem tiešsaistē. Patērētājiem ir jāzina, kad atteikties maksāt par nevēlamām precēm un abonēšanu. Tomēr vairākās ES valstīs veiktās aptaujas* rezultātos redzams, ka Eiropas patērētājiem ir ierobežotas zināšanas par patērētāju tiesībām, kad tie saņem nevēlamu preci vai nonāk abonēšanas lamatās. Patērētājiem trūkst zināšanu par atteikuma tiesībām un iespēju pieprasīt savai bankai pārskaitīt darījumā samaksātos līdzekļus atpakaļ.

ECC-Net aicina noskatīties filmiņu, kuras vienkāršā un humoristiskā pieeja atklāj dažas šo slazdu iezīmes. Filmas mērķis ir dot iespēju patērētājiem labāk identificēt šos tiešsaistes slazdus.

“Ar šo īsfilmu un mūsu 5 padomiem par to, kā rīkoties tiešsaistes slazdu gadījumā, mēs ceram uz aktīvu patērētāju rīcību, ja tiem šķiet, ka tiek ļaunprātīgi vilināti veikt pirkumus kā arī ceram, ka patērētāji jau sākotnēji spēs izvairīties no apšaubāmiem piedāvājumiem” skaidro ECC-Latvia direktore Aija Gulbe.

 

5 PADOMI – KĀ IZVAIRĪTIES NO TIEŠSAISTES SLAZDIEM

1. Pirms ievadāt savu vārdu un adresi, pārbaudiet, kādas būs jūsu saistības – pirkums vai abonēšana.

2. Būtu jābūt skaidrām norādēm, vai izmēģinājuma preces pasūtīšana ietver abonēšanu.

3. Jums nav jāmaksā vai jāatgriež prece, ko neesat pasūtījis.

4. Pārdevējam ir jāpierāda, ka esiet devis piekrišanu pirkumam.

5. Ja pārdevējs paņem naudu no jūsu maksājuma kartes bez jūsu piekrišanas, jūs varat sūdzēties savā bankā un prasīt naudas atmaksu.

*Tika veikta kvantitatīva aptauja, ko veica Sifo Kantar sešās valstīs – Zviedrijā, Norvēģijā, Somijā, Nīderlandē, Beļģijā un Austrijā, kuras ECC-Net tīklā ir ziņojušas par vislielāko problēmu skaitu saistībā ar abonēšanas lamatām. Aptaujas pētījuma rezultāti.

 

PAR ECC-NET

Eiropas Patērētāju informēšanas centrs Latvijā (ECC Latvia) ir Eiropas patērētāju informēšanas tīkla (ECC-Net) dalībnieks. ECC-Net nodrošina patērētājus ar informāciju par viņu tiesībām un pienākumiem pārrobežu pirkumos un palīdz rast risinājumus patērētājiem pārrobežu strīdos ar komersantiem. Tīklu veido Eiropas patērētāju informēšanas centri katrā Eiropas Savienības dalībvalstī kā arī Norvēģijā un Islandē.

 

Papildu informācija:
Sanita Gertmane
Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļa
Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. 67388622, 22006628.

Veiksmes stāsts
sdf
Nekvalitatīvs viesnīcas serviss
ES brīvais tirgus sniedz iespējas piekļūt milzīgam preču un pakalpojumu klāstam, kā arī...
Lasīt tālāk...
ECC Latvia KONKURSS!
sdf
Konkurss!
Ik mēnesi 3 prātīgākajiem patērētājiem, kas būs guvuši testā “ĀTRIE KREDĪTI” vislabākos rezultātus, tiks pasniegtas pārsteiguma balvas...
Lasīt tālāk...
Sūdzību forma
consumer affairs logo
ptac logo

Prātīgais patērētājs