Eiropas Patērētāju
informēšanas centrs

Tiešsaistes iepazīšanās vietnes Eiropas Savienībā: patērētāji tiek apkrāpti pat gadījumos, kad tiek pārtraukts līgums

Mūsdienās iepazīšanās un otrās pusītes meklējumi virtuālajā vidē ir pavisam ierasta lieta, tomēr, izmantojot šo pakalpojumu, ir jābūt ļoti uzmanīgam, jo reģistrēšanās tiešsaistes iepazīšanās platformās var kļūt par dārgu prieku. Galvenais, ko der atcerēties, izmantojot tiešsaistes iepazīšanās platformas, ir tas, ka patērētājam ir tiesības atteikties no pakalpojuma 14 dienu laikā. Tāpat uzmanīgi jālasa līguma darbības noteikumi.

Kāds patērētājs samaksāja 329 eiro par sešu mēnešu abonementu. Kaut arī līgums tika pārtraukts piecas dienas pēc reģistrēšanās un patērētājs platformā ieguva ne vairāk kā 15 kontaktus, uzņēmums izrakstīja rēķinu par 247 eiro. Dusmīgais patērētājs sazinājās ar Eiropas Patērētāju centru tīklu (ECC-Net).

Šis patērētājs nebija vienīgais, kurš vērsās pēc palīdzības. Katru gadu ECC-Net vēršas vairāki patērētāji, kuri sastapušies ar problēmām tiešsaistes iepazīšanās platformās.

Galvenais, ko der atcerēties, izmantojot tiešsaistes iepazīšanās platformas, ir tas, ka patērētājam ir tiesības atteikties no pakalpojuma 14 dienu laikā. Šajā laikā pakalpojuma sniedzējam ir jāatgriež patērētāja samaksātā nauda. Tiesa, situācijas risinājumā ir iespējami arī šķēršļi. Piemēram, ja patērētājs ir izmantojis platformu, lai apskatītu citu lietotāju profilus un sazinātos ar viņiem, pakalpojuma sniedzējs argumentē, ka iepazīšanās vietne ir sākta lietot un pakalpojuma sniedzējam ir tiesības saņemt samaksu par sniegto pakalpojumu. Šī pakalpojuma maksa bieži vien sasniedz 50% abonementa maksas, dažos gadījumos arī vairāk. Pakalpojuma piedāvātāji skaidro cenrāžus ar to, ka šāda tipa pakalpojumos svarīgāks par pavadīto laiku platformā ir iegūto kontaktu skaits.

Var rasties problēma arī ar tiešsaistes iepazīšanās platformas lietošanas pārtraukšanu. Dažādiem pakalpojumu sniedzējiem var atšķirties kārtība, kādā tiek pagarināta platformas lietošana. Piemēram, dažas platformas pagarina abonementu automātiski, citas platformas, pirms abonementa pagarināšanas, lietotāju par to brīdina. Neuzmanīgāks lietotājs var šādas nianses nepamanīt un uzskatīt, ka tiešsaistes iepazīšanās platformas lietošanu ir pārtraucis. 

Padomi:

  • pirms reģistrācijas noskaidro par kādu platformas lietošanas periodu veiksi samaksu un atzīmē kalendārā šī perioda beigu datumu;
  • uzmanīgi izlasi visus nosacījumus - profila dzēšana var arī nenozīmēt automātisku abonementa izbeigšanu. Noteikumi par atteikšanos no abonementa bieži vien ir norādīti pašās beigās un maza izmēra tekstā;
  • ja īsi pēc reģistrēšanās saproti, ka iepazīšanās platforma neatbilst tavām vajadzībām, pārstāj to lietot un rakstiski lūdz pārtraukt līgumu, neaizmirsti saglabāt kopiju. Tas var palīdzēt samazināt vai atcelt kompensācijas maksas. Painteresējies iepriekš par to, cik liela kompensācija būs nepieciešama.

Augstāk aprakstītajā gadījumā Eiropas Patērētāju centru tīkls varēja palīdzēt. Patērētājam tika atmaksāta pilna naudas summa.

Nekautrējieties sazināties ar ECC Latvia, ja esat sastapies ar pirkumiem saistītām problēmām Eiropas Savienībā, Norvēģijā vai Islandē. Centrs ir izveidots, lai sniegtu bezmaksas palīdzību patērētājiem starptautisku pirkumu un pakalpojumu jautājumos.

Veiksmes stāsts
sdf
Nekvalitatīvs viesnīcas serviss
ES brīvais tirgus sniedz iespējas piekļūt milzīgam preču un pakalpojumu klāstam, kā arī...
Lasīt tālāk...
ECC Latvia KONKURSS!
sdf
Konkurss!
Ik mēnesi 3 prātīgākajiem patērētājiem, kas būs guvuši testā “ĀTRIE KREDĪTI” vislabākos rezultātus, tiks pasniegtas pārsteiguma balvas...
Lasīt tālāk...
Sūdzību forma
consumer affairs logo
ptac logo

Prātīgais patērētājs